XXL Workshops overzicht

UPDATE: stemmen is niet meer mogelijk, de workshops met de meeste stemmen zijn bekend en wij hebben contact opgenomen met de workshopgevers voor de volgende stappen.
Wil je OC XXL bezoeken? Dat kan. Graag aanmelden op onze Meetup-paginaaanmelden


Op 8 januari 2020 organiseren wij het evenement Open Coffee XXL. Wij willen graag van jou weten welke workshops je zou bijwonen tijdens dit XXL evenement. Kies uit onderstaande pitches maximaal drie workshops (niet méér) die jou het meest aanspreken. Je helpt ons hiermee om een selectie te maken waar écht belangstelling voor is.

Let op!: Het uitbrengen van jouw stem voor onderstaande workshops is nog geen aanmelding voor de bijeenkomst. De pagina om jezelf aan te melden voor het XXL evenement volgt later.

Lees hieronder de omschrijvingen en breng daarna onderaan de pagina je stem uit!

Moeiteloos en blijvend gewoontes veranderen

Esther de Boer

Change your habits, change your life. Door goede gewoontes aan te leren kun je als ondernemer het verschil maken,
maar waarom werkt het dan vaak niet (slechts 8% van nieuwjaars- goede voornemens eindigt succesvol)?

“Vertrouwen” als bedrijfsmiddel

Mark Gobee

De workshop geeft inzicht in het enorme belang van vertrouwen voor succesvol ondernemen.
Vertrouwen is zo essentieel dat elke onderneming “vertrouwen” als een immateriële post op zijn balans zou moeten hebben staan.

De rol van plek in samenwerken in netwerken

Hester van Sprang

in groep moodboards maken en die analyseren, stukje theorie om te duiden

Nooit een tweede kans voor een eerste indruk: maak hem spectaculair!

Larinda Bok

Je krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken. Hoe jij overkomt is
cruciaal voor jouw succes. Welk gevoel wil je achterlaten na een gesprek en wat straal je uit?

Je bedrijf groeien via online marketing

Lindsy Bruin

Loopt je business wel aardig maar weet je dat er véél meer uit te halen valt?
Ik leer je tijdens mijn workshop “Je bedrijf groeien via online marketing” hoe je dit doet, op een manier die niet alleen effectief, maar ook heel efficiënt ingestoken wordt!

Waarde[N]vol profileren en communiceren op Linkedin als ondernemer…. hoe doe je dat?

Tessa Faber

Wil je hoog scoren in de zoekresultaten OF liever gevonden en onthouden worden door klanten die bij jou passen en er voor jou toe doen?

Unleash your superpower!

Karin Ockhuysen

Als ondernemers varen we vaak vooral op onze kennis, kunde en ervaring. We denken veel vaker na over ‘ons bedrijf’ dan over onszelf. In deze workshop draaien we dat om. Want juist in jouw unieke kwaliteiten ligt de sleutel naar meer plezier én resultaat!

Joris en de draak

Mike van Londen

De meeste gebruikers hebben een naïef vertrouwen in email. Terwijl het gebruik van dit medium verantwoordelijk is voor de meeste datalekken en informatie beveiligingsincidenten (de draak).

LinkedIn for Business – effectief aantrekken en werven van klanten

Franck Fielemon

Franck deelt met welke bewezen succesvolle strategie, processen en systemen hij als startend ondernemer in 2,5 jaar tijd 6,6 miljoen views en 4.700 leads genereerde op LinkedIn en daarmee 500 klanten aantrok. In deze workshop leer je wat de vijf fundamenten zijn waarmee jij ook een constante stroom van leads en klanten krijgt.

Schat zet jij het vuilnis even buiten?

Cynthia Wesseling

Mannen en vrouwen kunnen hetzelfde gesprek op een totaal andere wijze interpreteren. Je hebt namelijk mannen- en vrouwennormen die vanuit onze oorsprong/genen zo bepaald zijn. Als je weet wat de verschillen zijn kan je er rekening mee houden bij het overbrengen van jouw boodschap.

Verwerkersovereenkomsten

Saskia Wenge

Ben jij een verwerker of verwerkingsverantwoodelijke? Waar moet je op letten en wat zijn de valkuilen?

Je ideale klant aantrekken met pakkende berichten voor social media

Claudia Rietveld

‘Wat moet ik nu weer plaatsen’…’Ik heb geen inspiratie’…’Wie zit er nou op mijn verhaal te wachten’ …Voor veel ondernemers is hun bedrijf zichtbaar maken via social media een ‘dingetje’. Tijdens de workshop leer je hoe je pakkende berichten maakt voor jouw social media kanalen. Nooit meer zonder inspiratie!

Zakelijk tekenen – teken je goede voornemens

Debbie van Steenpaal

We worden overspoeld met info. En zien regelmatig door de bomen het bos niet meer. Door te tekenen behoud je het overzicht en kun je focussen op je grootste dromen.

Oei ik groei voor ondernemers

Inge Parren

Het gaat goed met je bedrijf en je gaat je eerste medewerker(s) aannemen, gefeliciteerd! Maar wat moet je dan allemaal regelen? Wat zijn do’s en don’ts?

Systemische opstellingen voor ondernemers

Martha de Graaff

Een onderneming is een afspiegeling van de eigenaar/eigenaren. Persoonlijke talenten en valkuilen kun je één op één terug zien in het bedrijf.

Hoe fit is jouw bedrijf?

Petrine van olst

Met mijn bedrijf Credifit help ik ondernemers om de juiste keuzes te maken in hun bedrijf en zo financiële problemen te voorkomen.

Let’s talk LEGAL

Debby ‘s-Gravendijk

Als ondernemer ben je vaak niet op de hoogte van de onzichtbare risico’s die loopt. Met name op het gebied van aansprakelijkheid en het aangaan van contracten met zakenpartners. Op interactieve wijze maak ik de deelnemers meer bewust van welke risico’s je als ondernemer kunt beperken en soms uitsluiten.

Doorbreek je patronen

Erwin Roodenburg

Doorbreek je patronen en maak jezelf elke dag een beetje krachtiger. We zitten onszelf meer in de weg dan we toe willen geven. In deze workshop krijg je in kaart wat jou eerste stap is om hier mee om te gaan.

Door de Google Analytics bomen het bos nog zien

Rianne Verheijen

In mijn werk adviseer ik website / webshop eigenaren wat ze kunnen doen om meer rendement uit hun website te halen. Ik doe dit door relevante data uit o.a. Google Analytics te halen. Daarnaast help ik ze hoe ze voortaan zelf kunnen gaan sturen a.d.h.v. deze data.

Waarom de redenen dat jij denkt dat je stress krijgt, niet waar zijn.

Christine van Andel

Stress is de belangrijkste oorzaak dat mensen thuis komen te zitten, óók ondernemers. En misschien denk je: “dat overkomt mij niet”. Maar dat dacht het grootste deel van de mensen die op dit moment met een burn-out op de bank zit ook. Veel mensen denken dat ze stress krijgen van bepaalde dingen, die, als we er wat dieper induiken, niet de échte oorzaken van stress blijken te zijn.

7 cruciale succesfactoren voor de (startende) ondernemer

Aad Janszen

Het Ondernemersklankbord begeleid middels ex ondernemers op vrijwillige basis starters en doorstarters bij de dagelijkse ondernemersvraagstukken en de workshop behandeld de belangrijkste kwesties die daarbij rijzen en het succes en continuïteit in hoge mate bepalen van de de ondernemers in de eerste 3 tot 5 jaren.

Stip op de horizon

Ellen Roderkerken

Ooit zijn we vanuit een verlangen/passie begonnen als (kleine) zelfstandige ondernemers. Gaandeweg het proces en in de waan van de dag is dat verlangen op de achtergrond gekomen. Klanten en het werk gaan voor. En jij als ondernemer hebt steeds minder tijd voor jezelf. En daar gaat het knagen.

Online Marketing Funnel

Jeffrey Grune

Binnen 20 minuten direct inzicht in jouw (potentiële) online marketing funnel.

Verwachtingen van klanten overtreffen

Lars Gootjes

Hoe je blije klanten krijgt die als ambassadeurs voor nieuwe klanten zorgen.
Wanneer wordt je klant blij? Wat verwacht je klant eigenlijk? De extra stap zetten begint met connectie maken met je klant. Uit je comfortzone: DOEN!

Inrichten van zakelijk youtube kanaal in 9 stappen

Jeanette Borger

YouTube is al ruim 10 jaar een van de populairste socialmedia-platforms. Met meer dan 1 miljard gebruikers is de video-site de grootste zoekmachine na Google. Voor bedrijven en merken is het een belangrijk middel om in te zetten voor marketing-doeleinden.

Verlies en rouw op je werk

Elzeline de Graaf

– verlies van je baan. Door een reorganisatie/een ziekte etc.;
– je functie wordt opgeheven;
– geconfronteerd worden met overspannenheid/een burn-out;
Hoe er mee omgaan?
Wie/wat is er voor nodig?
Wat kan ik voor je betekenen?

Voor wie is jouw verhaal?

Eric Beugelsdijk

Bij het maken van de merkverhalen voor onze klanten merken we dat veel niet goed weten hoe ze moeten praten tegen hun doelgroep. We helpen met een persona, zodat je precies weet tegen wie je praat. Op social media, website, etc.

Menswaardige inzet 3.0

Robbert Sedee

Aan de hand van algoritmes, en digitale instrumenten in werkvorm (een deel van) de eigenwijze aard inzichtelijk maken in termen van je beste bijdrage, bedrijfsmatig, en/of sociaal maatschappelijk en (collectief bewust) gezien.

Feng Shui

Melati Helmhout

Feng Shui is zo’n bijzondere manier om te kijken naar energie, jezelf en daarbij ook naar je omgeving.

Beveiligde gegevensverwerking! Complex?

Mark Baaijens

Beveiliging van gegevens blijft een continue proces van aandacht. Vaak wordt dit als intensief en complex ervaring. In deze workshop, bedoeld voor MKB ondernemingen, doe ik praktische handreikingen om te laten zien dat beveiliging niet complex hoeft te zijn wanneer het een natuurlijk onderdeel van de bedrijfsvoering wordt.

Eenvoudig klantcontact organiseren: 3 CRM Tips en Tricks

Edwin Lansbergen

Alle ondernemers zijn op zoek naar klanten en opdrachten. Gebruik jij al een CRM, een slim systeem dat zorgt voor meer overzicht en automatisering? Ik geef je 3 tips en tricks waarmee je direct aan de slag kunt!

Meer klanten en omzet met Linkedin

Chris Den Daas

In deze Masterclass leer je de stappen om actief met LinkedIn aan de slag te gaan. Om concrete resultaten te behalen! Het doel: het creëren van een actieve community van klanten, prospects en ambassadeurs, die jou en jouw producten promoten.

Zelf goede en geschikte foto’s maken voor jouw bedrijf met gewoon een mobiele telefoon.

Paulien de Gaaij

We gaan in vijf fantasieprikkelende-anders-dan-anders- opdrachten buiten je bekende paden treden. Hierdoor krijg je op een eenvoudige, maar heel doeltreffende wijze, inzichten, die je leven lang mee gaan. Voortaan weet je altijd iets origineels te bedenken voor je sociale media. Na een korte uitleg gaan we meteen aan de slag. Ik loop rond en blijf in de buurt om je te helpen, steunen, je fantasie te prikkelen en je verder uit te dagen. (neem mee: opgeladen mobile telefoon)

Een logo dat werkt!

Elise Bakker

Heb jij ook geen idee wat het nut van een logo is?
Denk je misschien dat dat zo’n plaatje is wat je overal op kunt plakken?
Vind jij ook dat je dat zelf wel ff kunt maken, of dat creatieve nichtje?
“Een goed smoel is het doel van elk bedrijf”… wat denk je dan als je dit leest?
Kom naar de workshop om te ontdekken wat het nut is van een logo.

Stoelmassage

Anita

Komt met stoel en gaat heerlijke stoelmassages geven. Helaas maar beschikbaar voor een beperkt aantal ondernemers.

Hoe blijf je kalm te midden van stressvolle tijden?

Irene Boonstoppel

Hoe fijn zou het zijn als je een paar eenvoudige technieken tot je beschikking hebt die je meteen kunt toepassen als je stress ervaart. Irene kan je in 20 minuten leren hoe je jezelf snel weer kunt gronden en stress kunt afvoeren.

Acquisitie? In actie!

Jan Boon

Jan Boon, de acquisitiecoach, vertelt hoe je in 9 stappen van stress naar succes gaat door authentieke acquisitie.

Haal meer uit jezelf dan je denkt dat erin zit

Erwin Wils

Zonder dat we het door hebben, beperken we ons in ons presteren. Dat is er met de paplepel ingegoten: “Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg, je moet je hoofd niet boven het maaiveld uitsteken”, en nog meer van dat soort mooie uitspraken. Aangezien dat aangeleerd gedrag is, kunnen we dat ook veranderen. De eerste stap is bewustwording. Wil je weten èn ervaren hoe? Kom dan naar mijn workshop.

Stemmen

UPDATE: stemmen is niet meer mogelijk, de workshops met de meeste stemmen zijn bekend en wij hebben contact opgenomen met de workshopgevers voor de volgende stappen.
Wil je OC XXL bezoeken? Dat kan. Graag aanmelden op onze Meetup-paginaaanmelden